Widzę dużą frekwencję aut RWD. Bardzo cieszy mnie ten fakt, ale chłopaki męczą się rywalizując z autami fwd i awd. Wpadł mi taki pomysł, że można byłoby zrobić dodatkowo puchar aut tylnonapędowych. Byłaby większa rywalizacja i zabawa na oesach
hmm...to byłby bardziej puchar BMW vs. Polonez
Kolego Thombike, ostatnio na barbórce była Sierra(biała), Lada, no i Fiat 126p z bardzo mocnym silnikiem. Wiec nie tylko dwie marki. Na Niepodległości był też piękny Fiat 125p (szary).
W regulaminie zawsze był zapis, że jeśli zbiera się w imprezach min. 5 aut np. 318 is-ów to mogłaby istnieć oddzielna dla nich klasyfikacja markowa tworzona
Wiem co było ale powiedzmy sobie szczerze, które z tych wszystkich samochodów biły bezwarunkowo którekolwiek z BMW?
Witam , Najleszego w Nowym Roku . Frekwencja w RWD była spora przez cały sezon, ja na początku ubiegłego roku pytałem o podział klasy na RWD i FWD nie licząc AWD ale w odpowiedzi Dyrektor rajdu odpowiedział że to bez znaczenia jaki napęd .Przecież ostatnio wygrywał Robert na BMW .Moim zdaniem powinien być podział nie tylko ze względu na pojemność ale i na rodzaj napędu . A SUPER rozwiązaniem jest start aut AWD /4WD/ razem z ośką w warunkach zimowych! Tylko proszę nie pisać Że Barbórkę na śniegu wygrał Wiesiek w Clio, On jest klasą ,,S'',nawet GOŚCI w AWD bije
osobne trofea dla klas napędowych to byłoby pewne rozwiązanie, z tym, że w tym wypadku komplikuje sprawę, bo zaraz by było tak, ze chłopaki w SCC nie bardzo mają szanse w tej kategorii na sukces, koledzy we Fiatach 126, 125p i Ładach tez raczej nie poszaleją przy tak mocnej obsadzie wszelkiej maści całkiem sensownie przygotowanych BMW...no i zaraz znalazłby się ktoś chętny do odbierania takiegoż pucharu w AWD, a tu już rozstrzał może być naprawdę spory. Należy na koniec dodać jeszcze wątek ekonomiczny...chyba. Bo kolejne trofea to dodatkowe pieniądze, które trzeba wyłożyć w zorganizowanie, wiec...czy aby na pewno nie miałoby to potem wpływu na wysokość wpisowego? Idąc dalej..za rok/dwa można się spodziewać domagania pucharów markowych. i z małych amatorskich mistrzostw regionalnych zaczęłoby wyrastać coś na kształt formuły mistrzowskiej z prawdziwego zdarzenia. A wtedy koszty na pewno by wzrosły. nie neguję samego pomysłu, bo rozwijać się trzeba, tyle że aby się rozwijać należy tez mieć bardzo ustabilizowaną pozycję a na dzień dzisiejszy wygląda to tak, ze zaledwie kilka załóg startuje regularnie i robi to regularnie w tej samej klasie tym samym samochodem. pozostali jeżdżą bardzo w kratkę. gdyby sytuacja była odwrotna być może należałoby rozważać własnie dodatkowe trofea by uatrakcyjnić formułę i zachęcić innych/nowych kierowców czy całe załogi do udziału. podsumowując..ja jestem za a nawet przeciw
A widziałeś jakieś SCC w RWD? a może BMW w klasie 1? a jeżeli chodzi o AWD to jak do tej pory są tylko w 3,4 i chyba zimą AWD jedzie inaczej niż ośka .Można zrobić generalkę w klasach i generalkę w ,,podklasach'' a czy koniecznie muszą być puchary-może jakieś dyplomy /tusz nie jest aż taki drogi/
nie, nie widziałem RWD w SCC ale sokoro miałaby być klasa RWD to dlaczego (ktoś zapyta) nie ma klasy FWD i AWD. A co do formy uhonorowania za wynik, pewnie, że dyplom mógłby być ale puchar na kominku lepiej wygląda nie prawdaż?
A Jaki jest podział na klasy w Mistrzostwach Polski?
Klasy RSMP 2012
Klasa 2 - samochody S2000-Rally 1.6T (max. średnica wewnętrzna wlotu powietrza do sprężarki wynosi 30mm), samochody S2000-Rally 2.0, samochody Grupy R4
Klasa 3 - samochody Grupy N powyżej 2000 cm3 (aktualny N4)
Klasa 4 - samochody RGT
Klasa 5 - samochody Grupy A powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3, samochody Super 1600, samochody R2C powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3, samochody R3C powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3, samochody R3T do 1600 cm3 / nominalna, samochody R3D do 2000 cm3 / nominalna
Klasa 6 - samochody Grupy A powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3, samochody R2B powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3, samochody Kit-car powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3
Klasa 7 - samochody Grupy A do 1400 cm3, samochody Kit-car do 1400 cm3
Klasa 8 - samochody Grupy N powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3
Klasa 9 - samochody Grupy N powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3, samochody R1B powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3
Klasa 10 - samochody Grupy N do 1400 cm3, samochody R1A do 1400 cm3
Klasy narodowe: Open, HR, HR-P
Klasy RSMP 2012
Klasa 2 - samocho......
jak na temat o Wośpie to fascynujace.......
PoldekMońki-podział na klasy tak prowadzony jest wielu, wielu lat. Kiedyś było troszkę więcej klas pojemnościowych ale wtedy też więcej różnorodnych aut startowało.
Spójrz na to w ten sposób. Nie tak dawno jeszcze wygrywał Kwaśniak w RWD nawet w zimie był ciężki do pokonania i wtedy dało się wygrać RWD, później zaczął mniej startować, pojawił się Tomek w Subaru i auto AWD wygrywało generalkę. Obecnie my wróciliśmy do gry i wygrywa FWD.
Nie bierz tego do siebie ale może więcej zależy do samego kierowcy a troszkę mniej od auta-oczywiście w pewnym zakresie-patrz czasy kiedy jeździliśmy jeszcze CCS i przy obecnie znacznie szybszych próbach już mimo umiejętności Wieśka nie dało się pokonać mocniejszych aut.
Ja osobiście pamiętaj mało sukcesów poldka czy innych aut z demoludów. Przez moment Toczek próbował walczyć swoją Ładą ale też z różnym efektem.
Niestety chyba troszkę musiałeś się z tym liczyć wybierając jako rajdówkę poldka.
Pamiętaj, że w sercach kibiców możesz pozostać nie tylko wygrywając rajdy ale bawiąc ich swoją jazdą-pamiętasz co poldkiem czy fiatem robił Bartek Legun.
Także baw się jazdą bo fun z jazdy jest w tej całej zabawie bardzo ważny. Druga opcja szykaj chętnego na poldka i zamów u św. Mikołaja w przyszłym roku poczciwe BMW
Klasy RSMP 2012
Klasa 2 - samocho......
jak na temat o Wośpie to fascynujace....... No kolega pytał to odpowiedziałem najlepiej jak się dało
Klasy RSMP 2012
Klasa 2 - samocho......
jak na temat o Wośpie to fascynujace....... No kolega pytał to odpowiedziałem najlepiej jak się dało
ogólnie to pozytywnie ze się chciało Tobie pisać ale moze poszukać warto odpowiedniejszego tematu
No tak odchodzimy od tematu, ale jest przynajmniej o czym popisać!
Pytając o podział klas w RSMP, chodziło mi o to jak jest rozwiązana sprawa RWD ? Bo o tym wcześniej pisaliśmy.
Kolega Toczek zapodał pytanko to odpowiedziałem,bo dawno go tu nie było!
Jeżeli chodzi o mojego Poldolota to nie budowałem go do wygrywania kjs-ów to jest autko do zabawy,bo Vanem sie nie da.Kolega Leszek powinien pamiętać nasze pierwsze próby na Krywlanach wtedy też jeżdziłem poldkiem /czerwonym/a Leszek Vectrą B,bardziej liczyła się zabawa a przy okazji jak sie objechało baware to było wesoło.Ja lubie se,, wziąć z podłogi''albo jak kto woli z ,,rękawa'' i polatać bokiem o ile poldkiem da sie to zrobić bo bawarą to chyba każdy to umi! Moim zdaniem zrobienie większej ilości klas mogło by zwiększyć zainteresowanie ,,sportem samochodowym'' chociaż obecnie liczba startujących w SMB niekiedy bywa większa niż w RSMP i trzeba to jakoś ogarniać/RSMP-średnio 50 załóg,RPP-średnio 32 załogi zklasyfikowane/.Czy będą inne klasy czy nie to dla mnie nie ma większego znaczenia bo i tak na pudło nie trafie a i na kominku nie mam za dużo miejsca.
Witam dawno mnie tu nie bylo, wiec zadam pewnie banalne pytanie dla wiekszosci.. czy moge jechac z lpg?? tylko blagam, nie odsylajcie mnie do regulaminow z tego co pamietam, to kiedys chyba na ss mozna bylo jechac z gazem, a niestety w moim nowym aucie jest lpg, a nie zdaze go zdemontowac do rajdu, a zalezy mi zeby jechac. I nie smiejcie sie jak bedzie mnie obracac :p bo kupilem bmw a nie mam zadnego doswiadczenia w autach na tyl naped, ale chodzi o dobra zabawe pzdr
Można, nie trzeba nic demontować ani na ss ani kjs - sprawdzone info na sobie:)
jak by co to ja na prawy fotel mogę - jak ktoś by szukał dociążenia
Czy ważna gaśnica jest konieczna? Doszły mnie słuchy iż już nie jest wymagane posiadanie gaśnicy z ważnym przeglądem, tylko oby była jakakolwiek.
Czy ważna gaśnica jest konieczna? Doszły mnie słuchy iż już nie jest wymagane posiadanie gaśnicy z ważnym przeglądem, tylko oby była jakakolwiek.
Przepis przepisem ale raczej pomyśl logicznie.., masz wypadek ( oczywiście tego Ci nie życzę ! ) zaczyna Ci się coś kopcić pod maską, wyciągasz 5-letnią gaśnicę 1kg i próbujesz gasić... i ?
sorry ale taką gaśnicą możesz zapałki gasić swoją drogą czasem mam wrażenie że większość ludzi nie ma pojęcia o jakiej kolwiek obsłudze gasnic.
Wedle ramowego regulaminu PZM dot. imprez typu KJS, samochody z gazem muszą mięc wymontowaną butlę. A co do klas markowych min. 3 załogi. Regulamin z 2012, także może się zmieni.
Pomysł RWD mi się podoba, bo może ściągnie jeszcze większe grono zapaleńców lubiących klasyczny rodzaj napędu idąc dalej typ tropem można również zrobić klasyfikację najszybszej ośki i czterołapa. Tak jak napisał Lesiu, raz wygrywa RWD raz FWA a raz AWD, reguły nie ma. Ale klasyfikacja dla każdego rodzaju napędu żeby każdy miał swój kawałek ciastka oczywiście jeżeli władze AP będą chciały tak zrobić, jak nie to też dobrze.
Co do konkurencyjności, tak samo SC nie ma szans z Clio Sport(z Wieśkiem za fajerą to mało co ma szanse ) , Polonez z BMW czy Justy z Imprezą. Takie życie, taki sport. Moim zdaniem jak ktoś chcę się na poważnie ścigać to analizuje co jest konkurencyjne i takiego auta szuka.
A przy okazji WOŚP, życzę wszystkim mało przyczepności, dużo poślizgów i zimowej aury, niech choć jeden rajd w roku będzie strice zimowy
ps Gratulacje dla wieśka/lesia za mistrzostwo, tak jak mówiłem powtórka z 2005 troche szkoda że nas tam brakuje
piękna lista z 47mioma wariatami LOL
..a do tego ciekawie się zapowiadająca prób na rysuneczku wyglądająca na szybką ,zobaczymy , zabawa zapowiada się miodzio
No i to boli najbardziej, że nie jadę...ani po prawej ani lewej...trudno.
Gratulejszyn dla zwycięzcy-podejrzewam, że do chwili obecnej banan jeszcze nie zszedł mu z twarzy ;D
Dla tych co nie wierzyli to okazało się, że da się i Wieśka można pokonać. Oczywiście poczuwam się do winy, że go nie dopilnowałem ale postaram się nie dopuścić do tego już więcej
Bardzo fajna szczypta pieprzu na początek ezonu bo zapowiada się ciekawie. Mam nadzieję, że Tomek Subaracza naprawi i powróci do rywalizacji
Gratulacje również dla tych, którzy po prostu dobrze się bawili.
Mega impreza! Ja osobiście na jednym odcinku miałem tyle wrażeń co na całym rajdzie, a patrząc na schemat wydawało mi się, że nic nadzwyczajnego się nie szykuje
https://www.youtube.com/watch?v=JB6W3KjtYmY
Mawiam, że w życiu nie ma przypadków...widać w TV też bo słowo "najlepsi" padło akurat przy zajawce z Renówką Wieśka Acoq powinien im materiały dawać http://www.youtube.com/watch?v=CG64YE75rQs
i jeszcze kamerka na corolce sz3
Butruk w barwach Orlenu. Czyżby dobra zapowiedź sezonu 2013;)
Butruk w barwach Orlenu. Czyżby dobra zapowiedź sezonu 2013;) Niestety to nie zapowiedz... to tylko wspomnienie z Rajdu Polski 2012
Jakoś uciekł mi zeszłoroczny rajd polski z głowy, zresztą nawet nie wiedziałem, że Butruk startował. Jedynie różne narzekania ludzi z czołówki i Felkowa zabawa w drwala
admin bana przedmówcom za offtopy
http://www.youtube.com/watch?v=-0SpdBsSJJk
;P
Jeah...wprowadźmy zasadę "na Nowaka i Rostowskiego" - ban w abonamencie dla każdego A co by nie odbiegać...skrobię na MM...macie jakieś dodatkowe pomysły o czym wspomnieć poza atmosferą, sponsorami i szczątkowymi wynikami?
tylko nie pisz już" " pogoda zapewniła uczestnikom i kibicom prawdziwie zimowe warunki"
ehh i napisz coś ,że 1,6s Wiesiu coś tam coś tam... ... taki tam żarcik , ale o tym ,że dziękujemy kibicom za doping i obecność i wogóle ,że fajnie że komuś chce się przychodzić to napewno trzeba , jak ode mnie to te opisy na b-stok ,ap itp takie mało emocji niosą za sobą ... spróbuj "popłynąć"
Ja bym to nawet widział w ten sposób:
tegoroczna runda rozpoczynająca samochodowe mistrzostwa białegostoku przyniosła wielkie emocje. Walka pomiędzy szybkim i wściekłym ale jeszcze nie utytułowanym Marcinek Dz. a obecnie panującym mistrzem sezonu 2012 Wiesławem Z. była stoczona na dziesiątki sekund. Przed ostatnim przejazdem próby dzieliło ich zaledwie np.0,6. Zwycięsko z tego pojedynku wyszedł czarny koń zawodów Marcin Dz. także zmagania w tym sezonie zapowiadają się jeszcze ciekawiej niż dotychczas.
Można też wspomnieć o niemocy kierowców 4-łapów mimo kolejnego zimowego rajdu gdzie panoszą się ośki.
To ostatnie to żart i generalnie możesz nie brać sobie naszej pisaniny do głowy ale rzeczywiście ciut emocji, pieprzu w Twoich relacjach by się przydało. Napisz coś więcej też o rywalizacji w klasach co by więcej ludzi ujrzało swoje nazwisko w relacjach. To pozwoli obyć się osobom czytającym relacje z troszkę większą ilością nazwisk startujących.
... o to to, Lesiu ma racje ,pieprz i nazwiska kierowców i pilotów z klas , trochę dramatu , szczypta soli , coś o tym ,że faktycznie ośki zjechały 4wd , coś o tym ,że Wojtek z" cieniasem" obecnego mistrza objechał mnóstwo autek a jest początkujący , o tym ,że Radek rozwalił forda escorta 100m przed metą i tak 3:19 zrobił ,może o tym że nasze lokalne media mają zapalonych rajdowców w dupie , gazety nic nie piszą, w tv 2,4sek materiału ... to nie pomaga promować tego sportu bla bla ... a tak wogóle to Twój poprzedni text MM był ok