Baza wyszukanych fraz
Stroje regionalne i ludowe, suknie ślubne, materiał na firany

Prace nad Bf-109 lekko zwolni³y. Dlaczego ? Oto powód...

Historia tego motoszybowca jest mi znana od 2001 r. Zbudowa³em pierwsz± wersjê z rozbitka,
maj±c do dyspozycji tylko cze¶æ kad³uba oraz ster poziomy ! Op³aci³o siê...
by³ to model jeden z lepszych jakie mia³em w swej kolekcji.
Przelata³em nim ponad 2,5 lata po czym niestety go sprzeda³em



Po latach...
z sentymentu zakupi³em zupe³nie okazjonalnie jego kad³ub na allegro.
W koñcu i on siê doczeka³ .... Budowê wzorowa³em na pierwszej
swojej wersji z t± ró¿nic± ze do napêdu u¿yjê silnika elektrycznego,
a nie spalinowego

Stery tradycyjne. Du¿y ster kierunku i poziomy o grubym profilu
NACA 014/012- p³ywaj±cy. Obydwa bardzo efektywne i skuteczne





Skrzyd³a bezlotkowe o profilu ClarkY 14% i 2 wzniosach , ¿eberkowe,
z d¼wigarami sosnowymi 3x10. Keson obustronny z balsy 1,5 mm.





Widoczne w kad³ubie miejsce na silnik, które zostanie potem za¶lepione




Skrzyd³o zamkniête, uszy doklejone...



Ster poziomy zosta³ pokryty bals± 1,5mm...



i nastêpnie oszlifowany.




Je¶li chodzi o kad³ub...



Nale¿a³o wstawiæ kó³ko podwoziowe 30 mm
i za¶lepiæ je kapturkiem.



wkleiæ d¼wigniê steru poziomego, który osadzony zostanie
na 2 prêtach stalowych 3mm i 2mm



Wyliczyæ i dokleiæ profil umiejscowienia skrzyde³, co by³o do¶æ kontrowersyjne. Silnik elektryczny w porównaniu ze spalinowym
jest lekki wiec trzeba by³o by mocno dowa¿aæ przód. Aby temu zaradziæ by nie podnosiæ ju¿ wagi ca³o¶ci,
skrzyd³a musia³y zostaæ max. cofniête do ty³u. W szybowcach i motoszybowcach odcinek miedzy krawêdzi± sp³ywu skrzyde³
a krawêdzi± natarcia steru poziomego musi zawieraæ siê pomiêdzy 2,3-2,6 C. Gdzie 'C' jest ¶redni± ciêciw± skrzyd³a, w tym przypadku 215mm.
Decyzja okaza³a siê trafna, wysz³o idealnie z wywa¿eniem.
Niestety co¶ kosztem czego¶. Szybowiec w locie mo¿e byæ nieco nerwowy.

Kabinka pomalowana i polakierowana, kad³ub równie¿.
Skrzyd³a w tle, oklejone.
Kolorystyka w ca³o¶ci zupe³nie przypadkowa, to co by³o pod rêk±




Tempo ekspresowe !... Zosta³o jeszcze trochê kosmetyki

C.D.N


Kolejne fotografie




Nawiercanie i wstawianie ko³ków ustalaj±cych k±t zaklinowania skrzyde³.
W tym przypadku rozwi±zanie z haczykami i
gumkami ¶ci±gaj±cych skrzyd³a wydajê mi siê koncepcj± bardziej
wygodn± i szybsz± w monta¿u ni¿ "¶ruby"




Miejsca jest bardzo du¿o. Przewidzia³em nawet 2 pakiety 3s 2000-2500 mAh



A tak prezentujê siê KOS 2 w ca³o¶ci, choæ to jeszcze nie koniec prac





C.D.N
Zamocowa³em zawiasy steru kierunku wraz z d¼wigni±.
Na koniec wstawi³em serwa i zamontowa³em popychacze, które tym razem
wykona³em z rurek wêglowych 4 mm. S± lekkie i sztywne.






Praca nad " Kosem 2 " dobiega koñca.

Dla porównania Kris - waga do lotu miêdzy 1700-1900 g, wzale¿no¶ci o zastosowanych pakietów.
Aura sprzyja , wiec niebawem i oblot

I sta³o siê...
W koñcu Kos 2 polecia³. Wykona³em nim jeden lot i tylko jeden.
Chcia³o by siê wiêcej ale zmrok pokrzy¿owa³ mi te plany.
Motoszybowiec lata wy¶mienicie, podobnie zreszt± jak jego poprzednik.
Moje oczekiwania spe³nia, lecz wymaga jeszcze kilku drobnych regulacji.
Powiêkszyæ nale¿y pochylenie silnika w dó³ oraz zmniejszyæ wychylenia steru wysoko¶ci,
ewentualnie wprowadziæ krzyw± w nadajniku.
Po tych regulacjach i zmianach latanie nim bêdzie ju¿ tylko przyjemno¶ci±





Regulacja i drobne korekty wysz³y na dobre.
Wykona³em nim dzisiaj dwa loty po ok 30 min. KOS 2 lata po prostu bajecznie
Dodam wiêcej....
by³em zaskoczony dzisiejszym dniem.
B³êkit nieba, s³oñce a¿ razi³o i....
TERMIKA !!!, która u góry trzepa³a niemi³osiernie. TAK, termika by³a tak silna ¿e
momentami a¿ motoszybowiec pionowo stawa³... i ciê¿ko by³o siê przez ni±
przebiæ. Czu³em jakby by³a jak±¶ barier± nie do przebicia.
Latam od lat, ale tak silnej termiki jak dzi¶ jeszcze nie widzia³em,
tym bardziej, ¿e mamy przecie¿ ¶rodek zimy. SZOK !!

¯argonem pilotów..." ..piêkny warun "
Oby wiêcej takich dni jak ten, czego równie¿ Wam ¿yczê !







© Stroje regionalne i ludowe, suknie ¶lubne, materia³ na firany Design by Colombia Hosting