Stroje regionalne i ludowe, suknie ślubne, materiał na firany
Wiosny ma nie byæ , wiêc robiê dalej!
Waga 140g.d³ugo¶æ bez steru kierunku 625mm, ciêciwa skrzyd³a 125mm,rozp 1500mm
Oryginalny kad³ub w miejscu odciêcia "dzióbka" jest owalny ,ale po odciêciu i "zapakowaniu" dekielka o ¶rednicy 30mm, tak ¿eby zmie¶ci³,siê swobodnie silnik fi 28mm , powstanie wersja "moto"
Trochê o skrzydle: profil Clarky 12% , ciêciwa 125mm. konstrukcja pó³skorupowa, dwud¼wigarowa 3x3 mm , poszycie balsa 1mm, ¿ebra balsowe oraz ¶cianka , miêdzy d¼wigarami o grub 1,5 mm
Zebra centralne i gniazda ¶rub sklejka 1 mm
Przy dok³adnym spasowaniu gniazd d¼wigarów do monta¿u nie potrzeba ¿adnych szpilek ,wszystko na lekki wcisk klejenie cjanoakrylem
Po przyklejeniu poszycia dopasowujê krawêdzie natarcia i na duralowym kszta³towniku /prostym/ wklejam na ¿ywicê I dopiero wtedy mo¿na wkleiæ ¶cianki , do czo³a listewek od sp³ywu
W czê¶ci centralnej ¶cianka jest ze sklejki 1mm ,modu³ ¿eber balsowych 50mm w czê¶ci centralnej modu³ 40-20-40 mm
Wznios na koñcówkach skrzyde³ 3 stopnie, wklejona sklejka lotnicza grub 2,5mm miêdzy d¼wigarami. Ale przyklejam koñcówki skrzyd³a dopiero po oklejeniu kesonów ,na razie tylko przymiarka ,¿eby nie rozepchn±æ d¼wigarów ,wszystko z lekkim luzem ,kleiæ bêdê na distal
Keson przyklejam na zagêszczon± ¿ywicê
Ster kierunku i statecznik wysoko¶ci
Przed sklejeniem ¿ywic± sp³ywu, szlifujê koñcówkê sp³ywu i przes±czam rowing
Przed "zamkniêciem" statecznika wypi³owujê gniazda po zawiasy
"kawa³ek" skrzyd³a
Teraz po przewierceniu skrzyde³ i kad³uba wklejam gniazda pod ¶ruby
Jednak w balsie przyjemnie siê rze¼bi
Maj±c tak± "³adn±" koñcówkê grzechem by by³o nie "skorzystaæ"
Sposób na koñcówkê jest prosty . Koñcówka nie ma sklejonego sp³ywu,do skrzyd³a przyklejam klocek z balsy i obrabiam z lekkim skosem ,tak ¿eby u³o¿yæ odpowiednio laminatow± koñcówkê wzgêdem skrzyd³a i przyklejam distalem
Wtedy pasuje nawet taka koñcówka
Po przyklejeniu laminatu do klocka balsowego,sklejam krawêd¼ sp³ywu i szlifujê ,tak ¿eby zachowaæ odpowiedni± liniê sp³ywu
¦licznie. Kolejny (po Juniorze) ma³y szybowiec.
ruszy³o siê co¶ w temacie? jestem ciekawy efektów po zakoñczeniu budowy.
Koñcz±c ten w±tek wygrzeba³em jeszcze zdjêcia z dalszych prac nad Piratem
przed wklejeniem wrêgi silnikowej trzeba wywierciæ otwory pod silnik
Z tym kó³kiem to chyba pojecha³em "po bandzie"
W przypadku utrudnionego dostêpu podczas przykrêcania silnika pomocny jest nagwintowany M3 sztyft, za pomoc± którego podci±gamy silnik do przodu i przykrêcamy silnik
Ciê¿ar po wyposa¿eniu , 595 g , pakiet zasilaj±cy 1300