ďťż
Baza wyszukanych fraz
Stroje regionalne i ludowe, suknie ślubne, materiał na firany

proszę o wskazówki czego szukać, na co zwrócić uwagę, czego unikać.....
od lat jeżdżę autami niemieckimi i przyszedł wreszcie czas na coś mniej awaryjnego i oszczędniejszego
aktualnie użytkuję BMW X5 z którego jestem baaardzo zadowolony (moc, komfort i bardzo bogate wyposażenie) no ale po kilku latach pora chyba na rozstanie i zakup czegoś innego a dodatkowo na okres jesienno-zimowy coś choć w miarę podobnego do X5 co poradzi sobie na śniegu
wybieram jeszcze pomiędzy Q7, ML ale ale RAV4 na pewno jest mniej paliwożerny i tańszy w zakupie i utrzymaniu co ma także duże znaczenie obawiam się tylko że znacznie mniej komfortowy no i słabiej wyposażony

interesuje mnie:
- RAV4 2 lub 3 generacji (2 mi się znacznie bardziej podoba ale domyślam się że w 3 generacji wiele rzeczy poprawiono? ktoś umie powiedzieć jakie są różnice poza wyglądem?)
- silnik tylko benzyna +prawdopodobnie montaż instalacji LPG (jakie silniki polecacie w RAVach? czy brać pod uwagę również te z wersji amerykańskiej tzn 2,4L czy raczej celować w dwu litrowe europejczyki? jakieś przeciwwskazania na montaż gazu?)
- skrzynia tylko automat (czy skrzynie były montowane różne czy do wszystkich silników szły te same 4 biegowe?)
- napęd jasna sprawa że tylko 4x4 (i tu też mam pytanie czy były różne rodzaje napędów 4x4 czy model z roku np '02 ma ten sam mechanizm co model z roku 2008?)
- jak z awaryjnością skrzyni automatycznej czy innych droższych podzespołów?

z góry dziękuję za odpowiedzi (o ile ktoś będzie umiał na nie odpowiedzieć )


Mam Rav4 III Long z USA - 2.0 benz. 2007 r. . Zero problemów i jestem bardzo zadowolony. Automat super, śr. spalanie ok. 9/100
II generacja ma stały napęd 4x4, III ma tylko chwilowy realizowany za pomocą sprzęgła. III od któregoś tam roku chyba od liftingu czyli chyba od 2009r (w necie jest dokładnie) miała automat chyba 5 stopniowy a nie jak np. w II tylko 4 z tego co się orientuje. Teraz (od 2010?) nawet jest dostępny 6stopniowy. III jest z pewnością mniej terenowa.
gladki96 , nie masz racji. W III generacji można załączyć stały napęd 4x4. Działa do 40km/h. Poza tym włącza się automatycznie.
Czy przez to jest mniej skuteczny w terenie? Masz jakieś fachowe materiały porównawcze, czy sądzisz tak z domysłów?
Układ napędu w III daje znaczne oszczędności zużycia paliwa i części w stosunku do II.


z tego co już się choć trochę dowiedziałem to chyba jednak bardziej polecana jest II generacja i pewnie takiej będę szukał
żałuję tylko że w II nie było tego silnika 3,5 V6 bo 2,4 i 2,0 są dość powolne
na pewno dołączany napęd jest oszczędniejszy niż stały ale nawet jak będzie to różnica litra na 100km to nie robi mi to różnicy
II to już muzeum i spala sporo więcej, ale Twój wybór
jeśli nic nie kombinujemy to jest tak jak napisałem. Gdy włączymy blokadę to faktycznie jest 4x4 ale tylko do 45km/h. W II 4x4 jest cały czas, bez względu na prędkość, podłoże itp
Sprzęgło działa z opóźnieniem. A co do blokady to w terenie nawet nie ma rażąco widocznej różnicy pomiędzy tym jak ona jest włączona bądź nie. Jak byłem w górach zimą to w mniej więcej tym samym miejscu była też Grand Vitara (ona ma stały 4x4) ja chodź miałem zablokowane sprzęgło radziłem sobie wyraźnie gorzej. Z zewnątrz nawet widać po kołach, u mnie tylne kręciły się tak jak by okresowo, w GV wszystkie 4 koła szły z taką samą parą. A tak po za tym takie sprzęgło między osiowe można przegrzać jeśli np. się zakopiesz. Stały się nie przegrzeje. Ja chodź mam chwilowy jestem zwolennikiem stałego 4x4 ;D
Rav4 III ma przede wszystkim większy bagażnik, jest zrobiona na swojej płycie podłogowej a nie jak poprzedniczka na płycie corolli



© Stroje regionalne i ludowe, suknie ślubne, materiał na firany Design by Colombia Hosting