Stroje regionalne i ludowe, suknie Ĺlubne, materiaĹ na firany
Witam! Po roku postanowiłem odkurzyć moje dziecko tj. revo 3.3 Miałem z nim wcześniej problem, albowiem nie wskakiwał mi 2gi bieg ( dopiero pod koniec zbiornika ). Teraz złożyłem model do kupy, zalepiłem mufin łączący silnik z tłumikiem ( miał sporą szparę którą puszczał lewe powietrze, wydaje mi się iż mogła to być przyczyna braku zmiany przełożenia ), odpaliłem model i wydaje mi się, że strasznie się grzeje. Czy jest ktoś może na forum, kto miał by trochę czasu i pomógł mi ( oczywiście za jakąś opłatą jak trzeba ) z samochodzikiem? Pozdrawiam
Wszystko kwestia wyregulowania silnika i kwestia zawartości metanolu w paliwie
paliwo to 20% Tronado, kupiłem dzisiaj termometr ( traxxas 4091 ) i niestety wtopa... po 3 minutach jazdy magiczne 150C to minimum ( aczkolwiek wieczorem po zmianie świecy pokazało 164C ). Postanowiłem poluzować jeszcze śrubkę wysokich obrotów i po dodaniu na maxa gazu dławi sie. Jakieś rady, będe bardzo wdzięczny za pomoc.
Wygląda na zbyt bogatą mieszankę, albo źle dobraną świecę. A czy dymi przy dodawaniu gazu? Najlepiej ustaw wszystkie śrubki do pozycji wyjściowej i rozpocznij regulację od nowa. W necie jest dużo instrukcji jak to robić, pewnie znajdziesz też dla twojego silnika.
Świeca to nowa Traxxas Glow Plug Super Duty Long-Medium. Zbyt bogatą? przy temp 160C to chyba za uboga. Co do spalin to dam znać po 18, kiedy to dam ustawienia producenta i posprawdzam, aczkolwiek niebieski dymek leciał z tego co pamiętam.
Witam Co do dławienia to silnik nie wchodzi na obroty i się dławi pluje paliwem ITD. , co do obcinania na wysokich obrotach to pewnie tak jak u ciebie zbyt uboga mieszanka. Więc jak piszesz że się dławi to wszyscy myślą że jest przelany a jak piszesz że obcina to wszyscy wiedzą że ma zbyt ubogą mieszankę. Regulacja polega na dobraniu mieszanki w przypadku tego typu silników zmniejszając lub zwiększając dopływ paliwa. Zasada jest prosta 2,5-3 obrotów iglicy i zaczynamy odpalać oczywiście jak silnik jest już dotarty, po odpaleniu dajemy gaz na MAX i przykręcamy paliwo do momentu kiedy zaczyna tracić obroty, jak już usłyszymy że silnik traci obroty cofamy jeden dwa ząbki iglicę i zostawiamy. Dalej robimy test podczas jazdy, zazwyczaj powinien obcinać ze względu na obciążenie potrzebuje trochę więcej paliwa i wtedy jeszcze odkręcamy ząbek paliwo i tak do momentu kiedy już wszystko jest OK
Wygląda na zbyt bogatą mieszankę, ...
Faktycznie pomyłka, miałem co innego na myśli a napisałem co napisałem.
OK sprawa wygląda następująco: Ustawiłem samochodzik na standardowe tj 4obroty. Pośmigałem troszke, pokazuje się 160C, ok doszedłem w ten sposób do 4,5/5 obrotu aby zachował moc ( ciągle ładnie dymi po dodaniu gazu ) po chwilowej jeździe pokazał mi termometr max 184, zgasiłem aby ostygł odpaliłem i wskazał nagle 214 co jest nie bardzo możliwe gdyż ślina nawet nie drgnęła. Byłbym naprawdę wdzięczny jednak za pomoc, mogę się stawić gdzie trzeba i kiedy trzeba aby zasięgnąć rady, gdyż boje się o silnik (nowy znalazłem za 779 )
A jaki termometr? Czy dobrze ustawiony? Jakby co to mam Duratraxa i jutro pewnie będę w Siedlcach
Traxxas 4091 pokładowy. Będe bardzo wdzięczny za pomoc.
Podstawową rzeczą to sprawdzić termometr, jak pisałem jutro prawdopodobnie będę w Siedlcach i mogę wziąć swój termometr, z tym że będę w godzinach przedpołudniowych, jak Ci pasuje to może bym chwilę znalazł. A po drugie: jeśli go długo nie używałeś to trzeba by przeprowadzić coś w rodzaju ponownego dotarcia, czyli pojeździć zbiornik czy dwa wolno na bogatej mieszance i dopiero regulować, gdzieś o takiej procedurze kiedyś czytałem. Ja od ponad roku nie jeździłem i już trochę zapomniałem co i jak z tymi silnikami, spróbuj jeszcze popytać na forum rc-auto czy jakoś tak, tam jest wielu fachowców, a poza tym mój model to chińszczyzna i zupełnie inny silnik, tam to jest dopiero heca z regulacją. Pozdro.
Silnik jest nie dotarty !!! i nie gasi się silnika jak sie zobaczy że ma wysoka temperaturę tylkozmniejsza się obroty i odkręca paliwo aby go przechłodzić. Znając życie gasisz silnik zatrzymując (ściskając wężyk paliwa) dopływ paliwa który jest chłodziwem i smaruje silnik, zamiast zatkać wlot powietrza i zalać silnik. Zadzwoń to sie umówimy na PW masz numer.