Stroje regionalne i ludowe, suknie Ĺlubne, materiaĹ na firany
Jeśli ktoś niema a chciałby mieć to zapraszam. Tempomat montowałem w rav4 III '06 sol 2.2 d4-d.
W celu założenia tempomatu w większości modeli jest to możliwe bez ingerencji w komputer i bez wielkiego nakładu pracy. Aby sprawdzić czy możemy zamontować tempo i czy instalacja jest przygotowana najprościej zdemontować air bag i zobaczyć czy jest wolna kostka do podłączenia tempo na taśmie obrotowej.
W tym celu należy odkręcić airbag
Po odkręceniu tych śrub airbag trzyma się tylko na dwóch zatrzaskach dolną częścią.
Po zdemontowaniu poduszki ukaże się nam taki widok (tu oczywiście już z założonym tempo).
Gdy się już dowiemy, że mamy takie złącze należy zaopatrzyć się w manetkę tempomatu z przewodem do podłączenia lub nabyć całą kierownicę. W drugim przypadku nie musimy wycinać dziury na manetkę, możemy wymienić całą kierownicę lub po jej zdjęciu wymienić dolną plastikową obudowę kierownicy na tą z gotowym otworem pod manetkę.
Ja osobiście kupiłem całą kierę przez co nie musiałem się martwić czy to dobrze wytnę, podmieniłem plastiki i wsadziłem tempo.
Po poskładaniu kierownicy j/w zakładamy ją ostrożnie na swoje miejsce i skręcamy, podłączamy sterowanie radiem i tempo oraz poduszkę. Montujemy poduszkę na swoje miejsce i gotowe, Możemy cieszyć się tempomatem w naszym aucie.
Należy pamiętać: Poduszkę można zdemontować po wyłączeniu zapłonu i najlepiej wyciągnąć kluczyk ze stacyjki po chwili już jest nieaktywna. Nie trzeba odpinać klem z aku, ja przynajmniej nie odpinałem i poszło bez problemu. Trzeba to tylko robić ostrożnie by nie uszkodzić złącz.
Przy składaniu należy pamiętać o odpowiednim ułożeniu kabelków bo są przypadki że klakson może nie zawsze działać oraz by poduszka dołem wskoczyła w zatrzaski.
Najważniejsze by w przypadku gdy ściągamy kierownicę nie obrócić złącz obrotowych pod kierownicą (to są te kostki do których wpinamy tempo, audio i airbag) i trzeba tego pilnować gdyż po obróceniu choć o jeden obrót i po złożeniu wszystkiego przy pełnym skręcie kierownicą możemy urwać taśmy i jest problem (podobno jest to drogie). Przy odrobinie ostrożności nam się uda bez problemów.
Opłaca się cała kiera bo mamy tempomat, kabelek, plastik z gumką zaślepiającą w dość dobrej cenie.
W necie znalazłem informację, że w serwisie za ten kabelek chcą ok 70zł.
Podane informacje mogą się przydać tym, co chcą mieć tempomat na wyposażeniu, nie jest to profesjonalny opis ale myślę, że wystarczy.
Witam
Chciałbym zamontować sobie manetkę tempomatu do rav4 II 2004. W taśmie mam parę wolnych pinów, tylko nie wiem które są od tempomatu. Jezeli ktoś wie które to piny to bym był wdzięczny za podzielenie się ta informacją. U mnie jest jedno duże złącze od przycisków w kierownicy. Na alledrogo są manetki ale bez tej wiązki, jak by się dało to bym sobie ją zrobił. W kierownicy jest jakaś gumowa osłonka manetki, czy poprostu otwór z którego wystaje manetka?