Stroje regionalne i ludowe, suknie Ĺlubne, materiaĹ na firany
Witam chciałem się was spytać jak montuje się te płyty stabilizujące do ślizgów jaki mi być ich kształt i jak się je powinno ustawić ?
czołem sory ze tak pozno odpisuje.. jak pokarzesz fotke kadłuba z boku to więcej cos powiem... generalnie klapy powinny mieć kształt trapezu __/ montuje sie na stałe lub z regulacją poprzez np śrube którą wkręcając odchylasz klapy a wykręcając odwrotnie -
ale moim zdaniem klapy to prądożerne rozwiązanie...bardziej skupiłbym sie na dobrym wyważeniu modelu
daj fotke
Niestety nie miałem innego zdjęcia: http://zapodaj.net/31ab6b29984b.jpg.html
PANIE!!!! kąt wału za wielki....klapy nie pomogą...model jest wypychany w góre (rufa) przez srube po czym sie zanurza i znowu wypychany i tak w kółko
zmień wyjście walka...musi być na jednej lini z redanem i rufą a nawet 1-1,5mm nad nią....kładziesz model na stole i walek musi być na w/w wysokości.....
no i ster bym wydłużył bo w zakrętach to lipa jak nic bedzie....
do tego turfin - taka płetwa z boku modelu..możesz zaszaleć i zrobic z obu stron...bedzie w zakrętach jak po szynach śmigał
jakiej wielkosci jest model, jaki motorek i pakiet tam siedzi i co to za śruba na wałku?
heh ale jak mam zamontować ten wałek pod mniejszym kontem, przeniesienie napędu na wałek mam przez sztywne sprzęgło, ewentualnie mogę wyjście śruby zrobić troszkę wyżej ale ciekawe czy wtedy śruba nie będzie za bardzo w czasie ślizgu wynurzona. Ster mam mam drugi wyższy ale na zdjęciu jest ten bo pływałem na płytszych wodach:PP. A jak wygląda ten ,, turfin" jakie wymiary ma mieć i wg gdzie go dokładnie dać bo nie mam pojęcia. kadłub ma długość 50cm bez steru, silnik to 540 i pakiecik carson 2300 ni-mh. Pozdro:) czekam na dalsze wskazówki:)
silnik dajesz na maxa na dno....musi wręcz leżeć na chłodzeniu.... i wyjscie walka wtedy pewnie wyjdzie troche wyżej niz masz teraz.... sztywne sprzęgło gto podstawa...inne by sie rozsypało
turfin to taka płetewka jak ster tylko mocowana na stałe i mająca jakies 50% długosci steru...na prostej lekko wchodzi w wode natomiasdt w zakretach mocniej sie zanurza... kształty sa przeróżne...od prostokatnych po trójkątne musisz popływać i potestować.... śrubka powinna byc o profilu K...dostepne w sklepach internetowych.... skoro silnik 540 to pakiet mus 8,4V (musisz go przewoltować i wtedy łódka pokarze pazur) ale szału nie bedzie...prędzej 600 graupnera na 7,2V i pakiet 8,4 o pojemności 2xwiększej...to już nóżki CI sie ugną na pomoście ten redan na dnie to troche nieporozumienie....jest za blisko rufy...jak możesz to go troche zeszlifuj...jakieś 2mm...wtedy bedzie lepiej wchodzić w slizg...
no i wyważ go potem po tych zabiegach.... SC musi być na redanie...na wode płaską....bez fali i wiatru... jak fala to SC do przodu....
no i to chłodzenie...wejście wody niby że woda wyrzucona przez śrube....- 70% e jest nieefektywne.... daj pobór wody w redanie - 100% efektywnosci - przy poprawnym wykonaniu... jak takim sposobem jak Ty masz ugotowałem prawie silnik venom 17x2...odlutowaly sie kable....i skorupa stanęła na środku bajora
wejdz na fotosik i pooglądaj moje fotki modelu nick chromomitsum
Ok rozumiem ale pokaz jakieś zdjęcie tego turfinu zastosowanego w łodzi:) Jeśli chodzi o ten napęd(silnik bat) to tego ślizga chciałem zrobić jak najmniejszymi kosztami nudy w ferje:)) Hmm zrobię porządek z tym wałem i sterem. Mógłbyś polecić mi jakie śruby mógłbym zakupić? będę wdzięczny
śrubki to od 32 do 37 zakup...bo nie powiem Ci które beda cacy..musisz popływac i potestować....
albo u vice mistrza http://www.modelteam.com.pl/galeria/thumbnails.php?album=66
Acha wszystko jasne:) A mam jeszcze jeden problem moja łódka jest aktualnie moim zdaniem dobrze wyważona ale w czasie wchodzenia w ślizg i w samym ślizgu łódka płynie prosto ale jest lekko skręcona\położona na prawą strona od czego to może być(może od za dużej śruby??) Jaką odległość powinna mieć śruba od kadłuba?
to że jest przechylona w prawo to wina śruby.... śruba kreci sie w lewo... przełóż bebechy na lewą strone - wtedy to zjawisko zniwelujesz... moje modele po włożeniu do wody mają praktycznie lewą strone pod wodą..kiedy wystartują model wychodzi z wody i już jest cacy... jak po przełożeniu bebechów na lewo nadal tak bedziesz miał to musisz go dociążyć np ciężarkami do wyważania kół (pare złotych u wulkanizatora..)
odległość sruby (piasty) od kadłuba = 10% długości łódki (od dziobu do rufy)
Zrobiłem wał położyłem najbardziej jak się tylko dało nawet tą główną wręgę przyciąłem żeby się chłodzenie zmieściło ) Oto porównanie http://zapodaj.net/273d7c99e10c.png.html
nadal lipa Panie....
popatrz....
jak położe model na stole (równym) tak by opierał sie na środku rufy i redanu to mój wałek jest nad stołem (drugie foto) u Ciebie opiera sie na redanie i wałku...- bedzie skakać, brać prąd i gotować podzespoły
Czyli po prostu z tyłu mam dać jeszcze wyżej ten wałek i on automatycznie będzie miał mniejszy kąt względem dna jeszcze raz go odkleję i to zrobię ale boje się że podczas ślizgu śruba za bardzo będzie ponad wodę
dokładnie - jak dasz wyżej wyjście automatycznie bedzie lepszy kąt
śruba ma byc nad wodą....
mistrzostwem byłoby gdyby tylko łopata wchodziła w wode...a piasta była nad nią....podczas pływania oczywiście...
ja na silniku 3900 mam śrube 36...model pływa około 50km/h jakies 8 minut... tutaj test - http://youtu.be/lr6IbSwPmMA
niestety ster sie skrzywił i zaczął model cudować....
Chyba przesadziłem model nie chce wejść w ślizg i ciągle mieli wodę http://zapodaj.net/e9aed8be2583.jpg.html a jak wyglądają turfinki??
wow...szaleństwo....
max 2mm nad stół.... ster przenieś na lewą strone rufy patrząc od tyłu.... początek płetwy równo z początkiem piasty śruby... turfinki muszą byż zamontowane na równo z burrtami....zaostrzone wszystko jak żyletki....oczywiście krawędzi natarcia..bo spływu musza być na I_I....kształt to już trzeba samemu... albo takie jak narysowałem....albo jak ster...albo w trójkąt...itp.... krótsze od steru
wyważenie....ten model bedzie miał kłopot z wejściem w slizg..(moje zdanie)... redan na dnie jest za blisko rufy...aby to sie slizgało musiałoby pływać z mocno zadartym dziobem...
ja zrobiłbym mu drugi redan...gdzies przed połową kadłuba na dnie...tak na szybko podkleił na tasme dwustronną i sprawdził...
bez tego to SC jakies 2cm przed kończem redana...- po uprzednim zmodyfikowaniu wałka...
jaką srube tam założyłeś?
wow, czyli narobiłem sobie jeszcze więcej roboty. Co do wałka to jak obniżę go to znowu kąt się zwiększy bo silnik się nie mieści nawet ściołem już tą główną wręgę żeby się chłodzenie zmieściło, czyli jedynie niżej ale pod większym kontem Co do wejścia w ślizg to przejrzyj sobie moje filmiki http://www.youtube.com/user/dyzio121193?feature=mhee Łódź wchodzi w ślizg przy około 60% gazu A gdzie byś zrobił ten redan dokładnie http://zapodaj.net/6873252cc6a3.jpg.html Co do śruby to nie pamiętam a nawet na nie nic nie pisze
co to za silnik? to in czy outruner?
słuchaj...wrzuć mi fotki całego modelu...wnętrze po zamocowaniu całego setupa...z boku tak by był widoczny i dziub i rufa....i różnego rodzaju artystyczne ujęcia...