Stroje regionalne i ludowe, suknie ślubne, materiał na firany
W zwi±zku z licznymi zapytaniami na PW o szczegó³y konstrukcyjne mojej Wilgi no i przede wszystkim , ¿e imageshack mówi±c oglêdnie "wykrzaczy³ siê" postanowi³em udostêpniæ zdjêcia archiwalne , które by³y umieszczone w poprzednim temacie z 2008 roku. W miêdzyczasie powsta³o kilka /7 / konstrukcji no i oczywi¶cie kilka innych wariantów rozwi±zañ technicznych. Zdjêcia bêd± umieszczane w blokach tematycznych np / stateczniki , skrzyd³o itp/
Wszystkie ¿ebra wykona³em z lekkiej trzywarstwowej sklejki / cytrusów/. Przednia krawêd¼ steru wysoko¶ci wykonana jest z pó³rurki wykonanej z balsy 1mm a od zewnêtrznej strony laminat
W identyczny sposób wykonany jest ster kierunku
wywiercony otwór pod ¶rubokrêt umo¿liwia szybki demonta¿ steru wysoko¶ci
Podczas "twardego" l±dowania gdy ster wysoko¶ci nie jest wywa¿ony masowo , zazwyczaj dochodzi do uszkodzenia serwa
Pierwsze Wilgi /2/ posiada³y skrzyd³o laminatowe z przek³adki, d¼wigar i tulejê ³±cznika z laminatu , ¿ebra /3/ z pianki herex wzmocnione tkanin± szklan± obustronnie i czwarte przy nasadzie kad³uba , sklejkowe wzmocnione tkanin± aramidowo-wêglow± . Nastêpne posiada³y skrzyd³a tradycyjne tz sklejkowo-balsowe a tylko lotki i klapy oraz sloty z laminatu szklanego
Rurka jest wklejona pod k±tem / 1 stop/
D¿wigary z rowingu 3 x 10
Pierwsze Wilgi mia³y zawiasy lotek przykrêcane od spodu do wrêg , a nastêpne zgodnie z dokumentacj±