Stroje regionalne i ludowe, suknie ślubne, materiał na firany
Szukam kogo¶ kto ma taki sam model jak mój.Potrzebujê kilku informacji o wywa¿eniu ¶rodka ciê¿ko¶ci i kilka innych pytañ te¿ mam .Proszê o kont. tutaj lub na GG.Dziêki z góry.
Szukam kogo¶ kto ma taki sam model jak mój.Potrzebujê kilku informacji o wywa¿eniu ¶rodka ciê¿ko¶ci i kilka innych pytañ te¿ mam .Proszê o kont. tutaj lub na GG.Dziêki z góry. To mo¿e chocia¿ kto¶ ma inny model motoszybowca ,szukam odpowiedzi na kilka pytañ dotycz±cych motoszybowca.
Prawa fizyki s± takie same dla szybowców ,motoszybowców czy innych typów. Jak wszystko zapakujesz do wewn±trz ,to ¶rodek ciê¿ko¶ci musi byæ 25-30 % od natarcia , skrzyd³a ,przy kad³ubie. Nie w³±czaj±c silnika model musi lecieæ statycznie tz. ani w dó³ pikuj±c, ani do góry "pompuj±c". Je¿eli ju¿ ustalisz ,po³o¿enie ¶rodka ciê¿ko¶ci. To mo¿esz w locie szybowym ,delikatnie zwiêkszaæ obroty silnika ,jak co¶ siê zaczyna dziaæ tz . albo zaczyna pikowaæ w dó³ ,albo zadzieraæ, lub traciæ kierunek, nale¿y zacz±æ regulowaæ po³o¿enie osi ci±gu silnika. Model ze ¶mig³em pchaj±cym szczególnie jest wra¿liwy na o¶ ci±gu . Wypu¶æ z "rêki ", po kilku sekundach, jak lot bêdzie ustabilizowany w³±cz silnik i zaobserwuj co siê dzieje z modelem ,jakby co to pisz !
PS. W tym czasie wszystkie stery ustawione musz± byæ na "0". Jak wypu¶cisz z "rêki"model, mo¿na delikatnie skorygowaæ tor lotu /wytrymerowaæ/. I po wykonaniu lotu próbnego, najlepiej jest ,przestawiæ o z±bek dzwigniê na serwie
Super,dziêki za informacje to w³a¶nie chcia³em wiedzieæ !!!
Jeszcze jedn± uwaga dot. MOTO-szybowcow. Nie rób tak,¿e model praktycznie uest w pionie, j± rozbilem tak moje asw,lecia³ na kreta i prawie wcale. Nie reagowa³ na stery.
W pionie tj. wznosz±c siê czy ,opadaj±c ,bo to s± dwie ró¿ne sprawy
Zgadzam siê z Krisem w 150% Podstawowe prawa aerodynamiki siê k³aniaj± Do Góry BEEE... brak prêdko¶ci brak si³y no¶nej KRET po przeci±gnieciu chyba ¿e jeste¶ wysoko to korkoci±g !!! Do do³u ro¶nie prêdko¶æ ro¶nie si³a no¶na i szybko¶æ reakcji na stery, ZWYK£E NURKOWANIE ALE.... mo¿e siê skoñczyæ z³o¿eniem skrzyde³
Dziêki wielkie za pomoc.